dissabte, 12 d’abril del 2014

I QUE FA UN PSICOPEDAGOG A CAPI?

Treballar per aconseguir la millora educativa dels infants i els adolescents proporcionant a aquests col·lectius estratègies i eines d’aprenentatge, al mateix temps i de manera paral·lela treballar amb l’equip de professional i/o a les famílies, per tal d’afavorir els processos d’aprenentatge i promoure el desenvolupament dels infants i adolescents.

Els tres grans eixos del treball del psicopedagog a CAPI serien doncs:

- Atendre a l’infant i adolescent: Valorar quin nivell de suport i quines necessitats educatives requereix l’ infant o l’adolescent, fet aquest primer pas s’han de crear i transmetre aquelles estratègies que es considerin oportunes sempre tenint en comte les seves potencialitats, la seva autonomia i la seva organització per tal de posar en marxa els recursos físics, intel·lectuals i emocionals que es considerin necessaris.

- Ajuda tècnica als altres professionals: En aquest apartat les tasques a desenvolupar per part del psicopedagog serien les d’ assessorar i orientar a l’equip del centre, col·laborar en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció dels infants i adolescents, realitzar una valoració psicopedagògica dels infants i adolescents sempre que aquesta es consideri necessària i finalment realitzar una tasca de coordinació amb els professionals del centres sempre que aquesta sigui necessària .


- Assessorar i acompanyar a les famílies: Realitzar tasques de suport i acompanyament durant el temps que l’ infant o adolescent estiguin al centre, proporcionar pautes i estratègies educatives per treballar a casa, acordar reunions o entrevistes pel seguiment continuat de l’ infant o adolescent i finalment oferir formacions i tallers que permetin adquirir a les famílies els aprenentatges que es considerin necessaris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada